Met Persoonlijk Leiderschap
naar een betere samenwerking tussen school en ouders
in minder tijd

De aanpak van Ouderbetrokkenheid-PLUS is niet gestoeld op manieren en technieken die als trucjes kunnen worden ingezet. Via persoonlijk leiderschap kan een betere samenwerking tussen school en ouders worden gerealiseerd.  

 

met persoonlijk leiderschap naar een betere samenwerking

 

 

Uitgangspunt

Een goede samenwerking tussen school en ouders is essentieel voor het welzijn en de prestaties van het kind. De driehoek school-ouders-kind staat dan ook centraal. Schooldirecteuren vervullen in deze samenwerking een sleutelfunctie.

Ouderbetrokkenheid-PLUS werkt vanuit het uitgangspunt dat ieder de mogelijkheid in zich heeft om uit te steken boven de factoren pech en geluk. Met de juiste visie, houding en vaardigheden kunnen we zelf weer aan het roer gaan staan, zelfs als de omstandigheden ongunstig lijken. Uitdagingen zien we als mogelijkheden, in plaats van als onoplosbare problemen.

 

Specialisaties

  • Gelijkwaardig samenwerken met ouders op basis van persoonlijk leiderschap
  • Werken vanuit professionele nabijheid (klik hier voor mijn blog hierover)
  • Communicatie en samenwerking met NT2-ouders vanuit andere culturen
  • Inzet van schoolmaatjes bij nieuwkomers (vluchtelingen, statushouders, asielzoekers). Klik hier voor meer informatie.

 

Wat maakt Ouderbetrokkenheid-PLUS uniek?

Binnen Ouderbetrokkenheid-PLUS werk ik met een heel scala aan methoden om persoonlijk leiderschap te verdiepen. De gebruikte werkvormen worden ervaren als afwisselend, verrassend en uitdagend. Inzicht ontstaat door herkenning.  Mijn aanpak overstijgt het instrumentele niveau van het simpelweg toepassen van technieken en maniertjes. Door mijn jarenlange ervaring op het gebied van persoonlijk leiderschap en werken vanuit het hart, merk ik dat ik mensen kan inspireren tot verandering in attitude.

 

 

Geïnspireerd geraakt?

Lees dan hier meer over de dinsten van Ouderbetrokkenheid-PLUS.